Asortyment produktów - Strategia produktu - struktura, klasyfikacja, asortyment, opakowanie

Asortyment produktów

Asortyment produktów

Asortyment produktów (produkt mix) jest zbiorem wszystkich linii produktów oraz konkretnych wyrobów oferowanych nabywcom.

Na przykład asortyment przedsiębiorstwa energetyki cieplnej składa się tylko z jednej linii i jednego produktu: jest nim ciepła woda dostarczana do mieszkań. Przedsiębiorstwo GE posiada 180 linii i ok. 2 tys. produktów. Firma Procter & Gamble posiada wiele linii - 39: Wśród nich np.:
1. Linia - środki piorące,
2. Linia - pasty do zębów,
3. Linia - mydła,
4. Linia - kosmetyki (kremy),
5. Linia - pieluchy,
6. Linia - ręczniki,
7. Linia - szampony,
8. Linia - płyny dezynfekujące i wybielające i wiele innych.

Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu posiada wiele linii, a każdą z tych linii zarządza szef linii, np.: Wydział Biologii stanowi linię a jej szefem jest dziekan wydziału, kolejną linię stanowi Wydział Chemii i odpowiednio szefem linii jest dziekan Wydziału Chemii, itd.

kosze delikatesowe
Bytom Działki budowlane Komarno Darmowe gry Ubieranki joomla