Zmienne asortymentu - Strategia produktu - struktura, klasyfikacja, asortyment, opakowanie

Zmienne asortymentu

Zmienne asortymentu

Asortyment ma określoną długość, szerokość, głębokość i spójność – stanowią one zmienne asortymentu.

Zmienne asortymentu:

1. Szerokość asortymentu – oznacza ilość linii produktów (= 5 w przykładzie powyżej),

2. Długość asortymentu – oznacza ogólną ilość produktów w całym asortymencie firmy (= 13 w przykładzie powyżej). Długość linii oznacza ilość produktów w obrębie danej linii – długość pierwszej linii wynosi 3, a trzeciej linii wynosi 4,

3. Głębokość asortymentu – to ilość wariantów produktu (np. pasta do zębów w czterech smakach i dwóch różnych wielkościach opakowania – czyli 4 x 2 = 8 wariantów danego produktu),

4. Spójność asortymentu – oznacza jak blisko związane są różne linie produktów pod względem np. dystrybucji.

Sprawne zarządzanie przedsiębiorstwem wymaga decyzji w zakresie szerokości asortymentu (utrzymywać linię, czy ją zlikwidować), długości linii, jej głębokości i spójności.

Długość linii

Linia jest za krótka jeżeli można zwiększyć jej rentowność poprzez dodanie do niej nowych elementów oraz za długa jeżeli zwiększymy zyski poprzez wyeliminowanie niektórych jej elementów.

Długość linii produktów

Linie można rozciągnąć (w górę - dodając produkty droższe, w dół – wprowadzając elementy prostsze i tańsze, w obie strony – wprowadzając zarazem elementy droższe i dodatkowe tańsze) wprowadzając nowe produkty.

cheap calling card
Bytom Działki budowlane Komarno Darmowe gry Ubieranki joomla