Długość linii - Strategia produktu - struktura, klasyfikacja, asortyment, opakowanie

Długość linii

Zmienne asortymentu » Długość linii

Linia jest za krótka jeżeli można zwiększyć jej rentowność poprzez dodanie do niej nowych elementów oraz za długa jeżeli zwiększymy zyski poprzez wyeliminowanie niektórych jej elementów.
Linie wykazują tendencję do stopniowego wydłużania się (powodem są: wolne moce przerobowe, sprzedawcy chcą kompletniejszych linii, firma chce być producentem całej linii - wszystkich dostępnych produktów lub ich wariantów).

Przykład:
Kiedy połączyły się cztery niezależnie do tej pory działające spółki Agros-Fortuna, Agros-Białystok, Agros-Tarczyn i Agros-Łowicz tworząc przedsiębiorstwo Agros-Fortuna sp. z o.o. zarząd podjął decyzję o redukcji asortymentu z 378 produktów do 150. Wyeliminowanie niektórych linii i skrócenie asortymentu nie spowodowało zamian wyników finan-sowych przedsiębiorstwa. Linie po połączeniu spółek były więc zbyt długie, a asortyment zbyt szeroki.

Linią zarządza szef linii - osoba, która musi znać sytuację każdego elementu linii – wielkość sprzedaży, zyski osiągane ze sprzedaży każdego elementu linii. Szef linii znać musi także sytuację na rynku, konkurencję i jej działania, gdyż pozwala to na podejmowanie prawidłowych decyzji dotyczących, prowadzenia lub wycofania produktu.

Przykład:
Firma Amica Wronki zatrudnia menedżerów odpowiedzialnych za linie: jest więc menedżer (kierownik lub dyrektor) linii lodówek, menedżer linii kuchenek, menedżer linii pralek, itp. Na uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu mamy wydziały (linie): chemii, biologii, matematyki, prawa i wiele innych a każdą linią zarządza dziekan (szef linii). Produktami są tu instytuty, a wariantami (głębokość) katedry i zakłady.
kosze delikatesowe
Bytom Działki budowlane Komarno Darmowe gry Ubieranki joomla